L.A., Hawaii en Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Robin en jadranka - WaarBenJij.nu L.A., Hawaii en Japan - Reisverslag uit Tokio, Japan van Robin en jadranka - WaarBenJij.nu

L.A., Hawaii en Japan

Door: Jadranka en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin en jadranka

01 Oktober 2014 | Japan, Tokio

Los Angeles

Tijd voor nieuwe ervaring, 3 dagen LA. Na 10 weken door Midden Amerika met openbaar vervoer. Echt effe wennen met huurauto om je daar makkelijk van plek naar plek te kunnen verplaatsen. Onze vaste stek voor 3 dagen was Venice Beach. Te voet Venice Beach boulevard verkent. Nog opnames van NCIS meegemaakt midden op straat (zie foto). De volgende dag naar Hollywood studios geweest en de hall of fame (de bekende handafdrukken van de sterren in de stoeptegels). Dat was LA in een notendop.

Hawaï

Door naar Hawaï, 6 dagen op één plek in oost-Oahu. Dit was relaxed ons eigen onderkomen en een auto om van A naar B te komen. Onder andere een dagje over het eiland getoerd, dagje lekker naar het strand geweest en we hebben gegolfd op één van de moeilijkste banen van de wereld. 9 Holes met als bonus de laatste (18de). Deze was complementary, wat eigenlijk zoveel inhield als: de kans krijgen om je ballen alsnog kwijt te raken. Wij hadden er ieder maar 1 nodig, haha!

Verder natuurlijk naar Pearl Harbour geweest (dit was op het eiland waar we zaten). De laatste nacht hebben we in Honolulu geslapen. Daar nog naar het strand geweest. Het vliegtuig ging eerder dan we verwachtten; gelukkig waren we vroeg weggegaan richting het vliegveld, dus toch nog net op tijd om door te kunnen vliegen naar Japan.

Japan

In Japan aangekomen in Osaka. Ja, hoe beschrijf je onze reiservaring in Japan? Een bijzonder land met enorm behulpzame mensen en veel drukte maar altijd zeer gedisciplineerd. Heel veel tempels en shrines. In elke plaats verschillende varianten, daar hebben we er dan ook een behoorlijk aantal van gezien.

In Osaka heeft Jadranka een "vis"vuurdoop gehad. Ze heeft inktvis balletjes gegeten, echt lekker!

Voor ons was de meest bijzondere tempel op het eiland Miyajima. Deze had ook een beeldentuin met immens veel Boeddha's. Daar in de buurt hebben we onszelf getrakteerd op een broodje ijs! Mija-Yammie.

Tevens naar Hiroshima geweest. Kippenvelmoment. Het museum en het gebouw, dat op de plek waar de atoombom insloeg, nog steeds grotendeels staat waren echt indrukwekkend. Ook nog dagje "Huis ten Bosch" gedaan. Een stukje nagebouwd Nederland. Best leuk (alsof we weer even in Nederland waren).

Hierna zijn we naar de vulkaan Aso geweest, maar deze was al ruim 2 weken meer actief dan normaal, waardoor we er niet op mochten :(
Teleurstellend. Maar het kan erg slecht aflopen, als de toegang niet ontzegt wordt, viel 27 september te vernemen uit het nieuws over Japan.

In Kyoto aangekomen, direct naar de hotspot "de markt" gegaan. Hier was van alles te koop aan kleine bijzondere hapjes. Overigens staat het beleefd in Japan als je je noodels, soep e.d. slurpend naar binnen werkt, maar dat is niet zo fijn als zo'n slurpende Japanner naast je zit te eten. Effe wennen.

We hebben ook een keer overnacht op het platteland inclusief uitgebreid diner, onsen en Japans ontbijt. Een geweldige ervaring! Echt traditioneel Japans gegeten en in de onsen gebadderd (warm waterbaden apart voor mannen en vrouwen). De onsen vervangen douches op de kamer.

We hebben ook nog eventjes een wasabi farm bezocht, waar we zelf wasabipasta gemaakt hebben tijdens een workshop. 2 dagen gekoeld laten rusten en toen hebben we deze op gegeten. Was echt lekker!

Natuurlijk ook naar mount Fuji geweest. Tenminste naar een plek met uitzicht op de berg. Nog mooie wandeling gemaakt, in de bergen met uitzicht op mount Fuji. Andere plaatsen die we nog hebben bezocht zijn o.a Tottori, Takayama, Nikko.

Tokyo als kers op de taart voor 4 dagen. De 1 ste nacht in capsule hotel. Ieder in een eigen capsule om in te slapen. Verder de tijd om de stad te ontdekken.

Dit alles gedaan met de treinpas die drie weken geldig was! De conducteur boog elke keer bij het betreden en verlaten van de coupe. Nog iets typisch dat je meekrijgt als je met de trein reist dat zijn de lunchboxes die je kunt kopen op elk station om in de trein op te eten. Dit zijn Japanse hapjes in allerlei soorten en maten om als maaltijd te dienen bij de soms lange treinreizen.

Dat was het weer even voor nu. We reizen over 2 dagen naar het vliegveld van Tokyo om vervolgens door te vliegen naar Johannesburg.

Groetjes van
Robin en Jadranka